Charts INOP Message

Diese Fehlermeldung habe ich auch - nur auf Deutsch. Auch mehrfache Versuche führen immer zu demselben Ergebnis.
Das gilt aber nur, wenn ich die Charts außerhalb des Msfs öffne.
Ich weiß, daß auch manch anderer dieses Problem hat. Bitte, beseitigen Sie es kurzfristig!

Hi…,

Please post in English.

Cheers
Ian

Hallo Ian,

if I want to open Navigraph Charts outside of MSFS, the program communicates INOP (Störung). I know some colleagues who suffer under the same problem, and it is already to be seen in forum.

What can I do?

Eeverything is o. k. if I load from within MSFS,

Kind reagards

Michael Bovensiepen

Hello Michael!

We have added some additional logging to your account in order to try to figure out what’s causing the INOP message. Please try the standalone app again!

Kind Regards,
Malte

1 Like

I have same INOP problem

I have added some additional logging to your account as well. Please restart the app and let me know if it happens again!

Thank you, now it working good

Hello,

the charts are loading now without difficulties. The issue is solved.

Thank you very much and kind regards.

Michael

Bonjour à tous, je viens de prendre on abonnement pour aire parti de cettebelle communauté de simmer.

De mon coté, quand j’ouvre navigraph directement je n’ai pas de probleme, les carte s’affichent par contre, j’ai 'habitude de faier mes plan de vol sur simbrief, et quand je demande les cartes de départure et arrival, cela me charge automatiquement navigraph l’espace de quelques seconde et ensuite j’ai le message INOP qui s’affiche. Je ne sais pas a quoi 'est du, j’ai installé toutes les applis sur un pc portable récent window 10, je n’ai pas de problème de carte graphique dessus, c’est étonnant. Si vous pouvez m’aidez, c’est gentil.

Et cette fois-ci Navigraph me demande de m’identifier en boucle (sans pouvoir y arriver) alors que je suis bien identifié sur Simbrief aec mes identifiant NAVIGRAPH… A peu compliqué comme utilisation! Si qqun à une idée?

Hi….,

Welcome.

Please post in English.

Cheers
Ian

Hi,
i have the same problem.
When i use Navigraph charts in my browser, a Inop failure appears 4 seconds after loading.
The Ingame panel in MSFS works fine.
I use Win 11 with Microsoft Edge.
Thx.

Greetings
Wolfgang

I’ve added some additional logging to your account! Please open charts.navigraph.com and sign out, then sign in again. Let me know if this issue still occurs, and we can take a look at the logs!

Kind Regards,
Malte

I had the same problem and no help from the forum. the problem is resolved by itself without any intervention… now works

Hallo Malte,

das Problem besteht leider weiterhin.
Auf dem PC in meinem Büro (kein MSFS installiert) funktioniert es im Browser einwandfrei.

Viele Grüße
Wolfgang

Hello! Please keep it to English.

I have identified an issue in your logs, and we will investigate ASAP after the weekend!

Kind Regards,
Malte

Hello Malte,

i have reinstalled Charts for Windows. Now it works.
Thx.

Greets
Wolfgang

1 Like

Happy to hear it! The issue in your logs was probably temporary, but we are still going to look into it.

Thanks for posting here, don’t hesitate to report these things in the future!

Kind Regards,
Malte

Hallo Ian,
(by starting charts on a seperate laptop) I have the same problem. (As far I can see, this problem exists since the last automatic update was done.)
Greetings Reinhard

bonjour j’ai le même problème, message INOP quand je veux ouvrir dans les graphiques la page s’ouvre et s’éteint apparaît le message quelque chose n’a pas fonctionnée INOP, pourriez-vous ajouter une journalisation à mon compte SVP puisse que je peux lire que cela fonctionne chez d’autres correspondant
SVP